Milko-Zonneveld-webEen groei van 25% terwijl je bijna 28 jaar praktijk voert. Hoe je dat tegenwoordig doet? “Praktijkmarketing en communicatie uitbesteden, moeilijk maar essentieel!” We spreken met Milko Zonneveld, fysiotherapeut en praktijkhouder.

Milko: “Ik heb als fysiotherapeut en manueeltherapeut ontzettend leuk werk. Maar er wordt wel steeds meer van mij gevraagd. Veel zaken waar ik weinig kennis van heb of gewoonweg niet ambieer. Tegelijkertijd is dat wel steeds belangrijker geworden.”

Geen tijd voor en nog minder zin in

Zo kijk ik ook aan tegen de marketing en communicatie van mijn praktijk. Het is ontzettend belangrijk, maar ik heb er geen tijd voor en nog minder zin in. Ik kwam in aanraking met Mijn MarCom van InFysio. Gelijk anders. Geen reclamebureau, maar een collega die de fysiotherapie heel goed kent.

Een website en een goede naam heb ik al

Direct werd me duidelijk dat er wat gedaan moest worden, maar was natuurlijk ook wel sceptisch. Ik had toch al een website en een goede naam opgebouwd. Mijn vertrouwen was groot en heb van begin af aan ‘losgelaten’. Ontzettend moeilijk voor mij, maar wilde optimaal van de kennis en expertise gebruik maken zonder al mijn eigen aannames.

Vol gas

Door de vrije hand is er vol gas ingezet. Er is ontzettend veel gebeurd, maar heb er zelf weinig tot niets aan gedaan. Een nieuwe naam, een nieuwe grote praktijkruimte, een nieuw logo, facebook, narrow casting, verschillende huis aan huis mailingen, krantenadvertenties en open dagen, Adwords en zoekmachine-optimalisatie. Alles heeft het Mijn MarCom team verzorgd.

Wat me echt opvalt, is dat nieuwe patiënten uit een veel grotere regio komen dan voorheen

Grotere poel

Na de zomervakantie is alles echt gecommuniceerd. Wat me echt opvalt, is dat nieuwe patiënten uit een veel grotere regio komen dan voorheen. Ik ‘vis’ duidelijk uit een grotere poel. Veel meer patiënten dan ik had verwacht, komen via onze website en Adwords binnen. Ik heb me ook echt vergist in de impact van Facebook.

Moet opleveren

Goed natuurlijk allemaal, maar al die inzet moet ook opleveren. Daar ben ik super positief over. Ik zit nu al vanaf september met een stijging van 25%! Terwijl ik al jaren vastzit en de groei is gestagneerd.

De vragen én de antwoorden

Zie je marketing en communicatie ook niet zitten? Denk je dat je website toch wel goed werkt en gevonden wordt? Misschien vind je het ook moeilijk om uit te besteden en nu geld te investeren als je omzet stagneert? Ik ken die vragen. Maar ik weet inmiddels ook de antwoorden. Wil je eens vrijblijvend van collega tot collega sparren, schroom dan niet me te benaderen via info@fysiopraktijkrijswijk.nl.

Ik spreek je snel!


Naam Fysiopraktijk Rijswijk te Rijswijk
Aantal Fte t/m sept. 1,6 Fte. Nu 2,2 Fte 
Aanbod Fysiotherapie, Manuele therapie, Echografie, schockwave, revalidatie en fysiofitness/ fysiotraining
Oppervlakte 510 M²